تداوم برگزاری کلاس ها در نیمسال تحصیلی جاری به صورت الکترونیکی

access_time person توسط مدیر سایت

خدمات الکترونیک دانشگاه پیام نور ویژه دوره کرونا؛
تداوم برگزاری کلاس ها در نیمسال تحصیلی جاری به صورت الکترونیکی/ برگزاری جلسات دفاع به صورت الکترونیک
دکتر مرتضی محسنی از تداوم کلاسهای نظری ترم تحصیلی جاری به صورت الکترونیکی خبر داد  و گفت: از ۱۶ فروردین کلیه کلاسهای آموزشی دانشجویان کماکان به صورت الکترونیکی در سراسر کشور برگزار و برنامه کلاسها توسط ستادهای استانی دانشگاه پیام نور به دانشجویان اطلاع رسانی می شود.
به گزارش روابط عمومی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور به عنوان تنها دانشگاه دولتی متولی آموزش مجازی در کشور از زیرساختهای قابل قبولی در این زمینه برخوردار است،افزود: این دانشگاه به شیوه آموزش ترکیبی فعالیت می کند و با توجه به عدم الزام حضور در کلاس های رفع اشکال دروس نظری، حذف نیمسال تحصیلی در دانشگاه پیام نور امکان پذیر نیست و اکنون که در شرایط بحرانی شیوع بیشتر بیماری کرونا هستیم،کلیه خدمات آموزشی به صورت کاملا الکترونیکی ارائه خواهد شد.
وی اذعان داشت: موارد خاص غیر مرتبط با الکترونیکی شدن کلاس‌های دروس؛ مانند حوادث، کادر متولی درمان بیماران کرونا، بیماری و امثال آن، مطابق روال معمول و طبق مقررات مربوط قابل بررسی است.  

- نحوه برگزاری کلاس های الکترونیک
وی درخصوص نحوه برگزاری کلاس های دانشگاه پیام نور در نیمسال تحصیلی جاری تصریح کرد: از اسفند سال گذشته و حتی نیمه اول فروردین ۹۹، بسیاری از کلاسهای آموزشی دانشجویان به استثنای دروس عملی، در تمامی مقاطع مطابق تقویم آموزشی و برنامه ابلاغی مراکز و واحدها به صورت الکترونیکی آغاز شده که کماکان هم ادامه خواهد داشت.
وی افزود: دروسی که به دلیل ماهیت خود قابلیت ارائه به صورت الکترونیکی ندارند (مانند دروس عملی)، پس از مهیا شدن شرایط به صورت فشرده برگزار خواهد شد.

- آزمون های میان ترم
دکتر محسنی باعنوان اینکه موکول کردن نمرات میان ترم به فعالیت هایی که ماهیت حضوری دارند، مجاز نیست، افزود: مراکز و واحدها با هماهنگی مدرسین باید تمهیدات لازم را برای ارزیابی پیشرفت تحصیلی از سایر شیوه های جایگزین متناسب با ماهیت درس و تشخیص مدرس، اتخاذ کنند.

- برگزاری الکترونیکی جلسات دفاع پروپزال، پایان نامه و رساله
وی از برگزاری جلسات دفاع پایان نامه ها به صورت الکترونیکی خبر داد و افزود: دانشگاه با تقویت زیرساختهای الکترونیکی شرایطی را فراهم کرده که کلیه فعالیت های آموزشی دانشجویان بدون اختلال به صورت الکترونیکی انجام شود.
وی با عنوان اینکه فعالیت های آموزشی حضوری تابع تصمیمات ستاد ملی مدیریت کروناست، اذعان داشت: برنامه های کلاسی و نحوه ورود به کلاسهای الکترونیکی از طریق ستادهای استانی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

- نحوه انجام فرایندهای اداری آموزش
دکتر محسنی در خصوص  فرایندهای اداری آموزش نیز گفت: تدابیری اتخاذ شده که متناسب با شرایط حداکثر مساعدت برای ارائه خدمات از راه دور برای دانشجویان در مراکز و واحدها فراهم شود.
وی تصریح کرد: سامانه پیشخوان به نشانی pishkhan.pnu.ac.ir نیز برای رفع بخشی از نیازهای دانشجویان گرامی در این خصوص فعال است.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور در پایان ضمن تقدیر از کادر درمانی و تسلیت به خانواده های داغدار که عزیزان خود را به دلیل بیماری کرونا از دست داده اند، افزود:  تلاش ما این است که با همدلی بیشترو در راستای رسالت اجتماعی دانشگاه پیام نور، شرایطی را فراهم کنیم که ضمن تامین سلامت دانشجویان، آموزشهای لازم را به این عزیزان ارائه شود.
دانشجویان دانشگاه پیام نور کلیه اطلاعیه های مربوط به خدمات الکترونیکی این دانشگاه را از طریق پرتال دانشگاه پیام نور به نشانی www.pnu.ac.ir پیگیری کنند.


برای فرستادن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.
پاسخ به دیدگاه
دیدگاه های بیشتر
شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.
بالا
keyboard_arrow_up

فرستادن بازخورد

feedback
refresh تازه‌سازی تصویر
بازگشت

ما از انتقادات و پیشنهادات شما برای تکمیل مسائل فنی و بهبود خدمات با توجه به خط مشی رازداری و شرایط خدمات استفاده خواهیم کرد. نظرات شما به ما کمک می‌کند تا دید بهتری نسبت به محصول خود داشته باشیم ...

warning نام مرورگر شما و نسخه آن ذخیره می‌گردد.
feedback بازخورد