آیین نامه شرایط مهمان و انتقال در دانشگاه پیام نور

access_time person توسط مدیر سایت

دانشگاه پیام نور امکان مهمان شدن را برای کلیه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد آسان کرده است. در ترم اول هم می توان مهمان شد
 
 
به گزارش سایت پی ان یو نیوز امکان مهمان شدن دانشجویان پیام نور حتی در ترم اول نیز وجود دارد مطابق با آیین نامه آموزشی جدید دانشگاه پیام نور مراکز و واحدهای پیام نور می توانند با مهمان یا انتقال دانشجویان با داشتن شرایط و ضرایب تعیین شده در ماده ۲ نسبت به مهمان موقت یا دائم دانشجویان پیام نور موافقت کنند.
در این آیین نامه در صورت مهمان شدن دانشجو در سایر مراکز شهریه پرداختی توسط دانشجو افزایش پیدا می کند.
نکته مهم :  تجربه نشان داده است تنها شرط کافی و لازم برای مهمان شدن موافقت مبدا و مقصد است ! فراموش نکنید رشته شما باید در مرکز مقصد وجود داشته باشد !

آیین نامه مهمان شدن در ۵ ماده و آیین نامه انتقال در ۶ ماده صادر شده است.
 
دستورالعمل مهمان و انتقال در دانشگاه پیام نور
الف) مهمان
ماده ۱: مراکز و واحدها در صورتیکه دانشجو واجد شرایط ذیل باشد و با عنایت به ضرایب تعیین شده در ماده ۲ نسبت به مهمان موقت یا دائم دانشجو اقدام نمایند.
۱-۱- ازدواج دانشجوی دختر در زمان دانشجویی در صورتیکه محل اشتغال دائم همسر دانشجو قبل از ازدواج در نزدکترین محل به دانشگاه مقصد باشد.
۱-۲- فوت یا معلول شدن سرپرست خانواده در زمان دانشجویی به طوریکه وی به تشخیص مراجع قانونی به عنوان کفیل خانواده شناخته شود.
۱-۳- بیماری خاص دانشجو به تایید مراجع ذیصلاح
۱-۴- معلولیت موثر دانشجو که در زمان دانشجویی صورت گرفته باشد.
۱-۵- تغییر محل اشتغال دانشجو یا همسر وی به شهر دیگر با ارائه مستندات معتبر
ماده ۲ : شهریه دانشجویان مهمان به شرح ذیل می باشد :
۱- شهریه متغیر متقاضیان مهمان موقت یا مهمان دائم به مراکز چهارگانه شهر تهران (پیام نور تهران شمال ، پیام نور تهران جنوب ، پیام نور تهران شرق ، پیام نور تهران غرب ) با ضریب ۱٫۳ محاسبه و اخذ می گردد.
۲- شهریه متغیر متقاضیان مهمان موقت یا مهمان دائم به مراکز استانها و شهرهای لواسان، دماوند، پردیس، ورامین، پاکدشت و ری با ضریب ۱٫۲ محاسبه و اخذ می گردد.
۳- شهریه متغیر متقاضیان مهمان موقت یا مهمان دائم از مراکز با نواحی پایین تر به بالاتر به غیر از شهرهای مذکور بند ۱ و ۲، بدون ضریب محاسبه و اخذ می گردد.
ماده ۳مهمان شدن از نواحی بالاتر به پایین تر بلامانع است
ماده ۴: مهمان شدن دانشجو به سایر دانشگاه های هم گروه به شرط عدم ارائه دروس در نیمسال پایانی (ترم آخر) و موافقیت دانشگاه مبدا و مقصد بلامانع می باشد
ماده ۵: شرایط مهمان و مهمان دائم دانشجویان مرکز بین الملل برون مرزی دانشگاه پیام نور به داخل در دوره کارشناسی
۵-۱- دانشجوی متقاضی مهمان و مهمان دائم در دوره کارشناسی باید یک نیمسال تحصیلی و حداقل ۱۲ واحد درسی را در مرکز بین الملل با احتساب نمرات مردودی با معدل ۱۲ گذرانده باشد.
۵-۲- دانشجوی متقاضی مهمان یا مهمان دائم باید درخواست خود را ذکر مورد حداقل ۴۵ روز قبل از شروع نیمسال تحصیلی مطابق تقویم آموزشی به مرکز بین الملل تسلیم کند.
۵-۳- دانشجوی کارشناسی مهمان شده به یکی از مراکز  و واحدهای داخل کشور باید ۵۰ درصد شهریه ثابت و متغیر ارزی کشور مبدا را در هر نیمسال تحصیلی به صورت ریالی و به نرخ مرکز مبادلات ارزی در شروع ثبت نام و انتخاب واحد پرداخت نماید
۵-۴- دانشجویان دوره کارشناسی که به مراکز و واحدهای داخل کشور مهمان یا مهمان دائم شده اند جهت اخذ مدرک تحصیلی باید مطابق آیین نامه دانشجویان برون مرزی در امتحان جامع مرکز بین الملل شرکت و نمره قبولی کسب نمایند.
۵-۵- پس از موافقت مرکز بین الملل برای مهمان و یا مهمان دائم شدن دانشجو موضوع در شورای آموزشی استان مقصد مطرح تا نسبت به ثبت نام و اخذ شهریه مربوطه اقدام نمایند
تکمیلی : افزایش شهریه دانشجویان مهمان :
براساس آنچه که دانشگاه پیام نور در صفحه اول سیستم گلستان خود اعلام کرده است دانشجویان پیام نور در صورت مهمان شدن شهریه متغیر انها با ضریب محاسبه و افزایش خواهد یافت
شهریه متغیر كلیه دانشجویان متقاضی مهمان (ترمی، دائمی)  به شیوه زیر محاسبه می گردد:
 
شهریه دانشجویان مهمان به شرح زیر افزایش پیدا می کند
۱- شهریه متغیر متقاضیان مهمان موقت یا مهمان دائم به مراکز چهارگانه شهر تهران (پیام نور تهران شمال ، پیام نور تهران جنوب ، پیام نور تهران شرق ، پیام نور تهران غرب ) با ضریب ۱٫۳ محاسبه و اخذ می گردد.
۲- شهریه متغیر متقاضیان مهمان موقت یا مهمان دائم به مراکز استانها و شهرهای لواسان، دماوند، پردیس، ورامین، پاکدشت و ری با ضریب ۱٫۲ محاسبه و اخذ می گردد.
۳- شهریه متغیر متقاضیان مهمان موقت یا مهمان دائم از مراکز با نواحی پایین تر به بالاتر به غیر از شهرهای مذکور بند ۱ و ۲، بدون ضریب محاسبه و اخذ می گردد.
 
 
ب) انتقال
ماده ۶باتوجه به صدور مدارک یکسان در دانشگاه پیام نور انتقال دانشجو منتفی است
ماده ۷: انتقال از سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به پیام نور با شرایط ذیل و فقط برای یکبار امکان پذیر است:
۷-۱- متقاضی باید حداقل ۱۲ واحد درسی با میانگین حداقل ۱۲ با احتساب دروس مردودی در دانشگاه مبدا گذرانده باشد.
۷-۲- نداشتن منع ادامه تحصیل در دانشگاه مبدا
ماده ۸: شهریه دانشجویان روزانه دولتی انتقالی به پیام نور مطابق شهریه دانشجویان آزمون سراسری دانشگاه پیام نور است
ماده ۹: انتقال


برای فرستادن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.
پاسخ به دیدگاه
دیدگاه های بیشتر
شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.
بالا
keyboard_arrow_up

فرستادن بازخورد

feedback
refresh تازه‌سازی تصویر
بازگشت

ما از انتقادات و پیشنهادات شما برای تکمیل مسائل فنی و بهبود خدمات با توجه به خط مشی رازداری و شرایط خدمات استفاده خواهیم کرد. نظرات شما به ما کمک می‌کند تا دید بهتری نسبت به محصول خود داشته باشیم ...

warning نام مرورگر شما و نسخه آن ذخیره می‌گردد.
feedback بازخورد