مهلت یکساله بعد از انصراف یا اخراج از دانشگاه پیام نور مشمولین سربازی

access_time person توسط مدیر سایت

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری پلیس، سازمان وظیفه عمومی ناجا با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دانشجویان مشمول از تاريخ فراغت، انصراف، اخراج و يا ترك تحصيل، حداکثر يك سال فرصت دارند تا وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.
در این اطلاعیه آمده است: برابر تبصره (۱) ماده (۳۳) قانون خدمت وظيفه عمومی، حداكثر معافيت تحصيلی در مقطع تحصیلی كاردانی ۲,۵ سال، كارشناسی ناپيوسته وكارشناسی ارشد ناپيوسته ۳ سال، كارشناسی پيوسته ۵ سال وكارشناسی ارشد پيوسته ۶ سال، دكترای پيوسته ۸ سال و دكترای تخصصي ۶ سال است. دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاهی که در سنوات اولیه تحصیلی موفق به فراغت از تحصیل نشده‌اند، درصورت موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه و تأیید وظیفه عمومی، حداکثر ۲ ترم تحصیلی، مجوز سنوات ارفاقی به صورت مرحله‌ای برای آنان از طریق دفاتر پلیس+۱۰ شهرستان محل تحصیل صادر می‌شود.
در این اطلاعیه درباره مهلت معرفی دانشجویانی که در سنوات ارفاقی فارغ‌التحصیل می‌شوند، آمده است: دانشجویانی که با بهره‌مندی از سنوات ارفاقی فارغ‌التحصیل می‌شوند، مانند سایر دانشجویان از حداکثر یک سال مهلت معرفی برخوردار بوده و همچنین در صورت پذیرش در مقاطع بالاتر نیز می‌توانند از معافیت تحصیلی برخوردار شوند.
شایان ذکر است، مشمولانی که در سنوات ارفاقی فارغ‌التحصیل نشوند، از تاریخ انصراف و یا اخراج از تحصیل یک سال مهلت داشته تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.
پس بطور خلاصه :
مشمولان در طی مدت تحصیل از دیپلم تا دكتری صرفا ۱ بار می توانند از تحصیل انصراف و مجددا با پذیرفته شدن در دانشگاه به شرط : ۱- عدم گذشت بیش از یکسال از تاریخ انصراف(برای دارندگان برگ اعزام بدون غیبت اولیه و مشمولان وظیفه فاقد غیبت یا مشمولان معافیت موقت بدون غیبت ، گذشت بیش از یکسال از تاریخ انصراف قبلی با رعایت سایر شرایط قانونی بلامانع است . ) . ۲- انصراف قبل از اتمام سنوات تحصیلی مصوب بوده باشد یعنی در سنوات ارفاقی نباشد .۳-انصراف از تحصیل در مقطع ، با اخذ مدرک تحصیلی پایین تر نبوده باشد .(مثلا انصراف از کارشناسی پیوسته با اخذ مدرک کاردانی نباشد، مگر اینکه مدرک اخذ شده در سنوات مجاز تحصیل همان مقطع یعنی مقطع پایین تر به مشمول تعلق گرفته باشد که در این صورت در حکم فارغ التحصیل محسوب شده و ادامه تحصیل وی بلامانع می باشد)۴- مقطع جدید ،تکراری نباشد.(یعنی قبلا از این مقطع فارغ التحصیل نشده باشد.)


برای فرستادن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.
پاسخ به دیدگاه
دیدگاه های بیشتر
شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.
بالا
keyboard_arrow_up

فرستادن بازخورد

feedback
refresh تازه‌سازی تصویر
بازگشت

ما از انتقادات و پیشنهادات شما برای تکمیل مسائل فنی و بهبود خدمات با توجه به خط مشی رازداری و شرایط خدمات استفاده خواهیم کرد. نظرات شما به ما کمک می‌کند تا دید بهتری نسبت به محصول خود داشته باشیم ...

warning نام مرورگر شما و نسخه آن ذخیره می‌گردد.
feedback بازخورد