برگزاری ۲ بار کنکور در سال

access_time person توسط فاطمه پورذبیح

منصور کبگانیان امروز درحاشیه یکصدوسی و هشتمین ستاد نقشه جامع علمی کشور با اشاره به بحث ساماندهی میزان سنجش و پذیرش(کنکور) گفت: امروز بحث های خوبی دراین زمینه شد حدود ۸ سیاست در کمیسیون علم و آموزش آماده شده بود که
به صورت کلی ارائه شد.

وی ادامه داد: در این جلسه به جدا شدن فرایند سنجش از پذیرش پرداخته شد. درموضوعی که الان به اسم کنکور وجود دارد، داوطلب بلافاصله بعد از کنکور پذیرش شده و مشخص می شود که چه رتبه ای دارد.

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: جدا شدن سنجشاز پذیرش بدین معنی است که سطح علمی و رتبه فرد تعیین می شود و امروز پیشنهاد شد این رتبه تا بازه زمانی مثلا حدود ۲ سال، معتبر باشد تا داوطلب برای انتخاب رشته و دانشگاه آزادی عمل داشته باشد.

وی با بیان اینکه فرایند پذیرش حتما باید از سنجش جدا شود، افزود: برای پرهیز از جنگ روانی که در دوران کنکور رخ می دهد تاکید شد و سازمان سنجش نیز اعلام آمادگی کرد تا این امتحان (کنکور) بیش از یک بار در سال برگزار شود. البته ما علاقه داریم بیشتر از دو بار برگزار شود ولی حداقل دو بار درسال پیشنهاد شد.که همه این موارد روند نهایی شدن را طی می کند.

کبگانیان افزود: اجتناب از ارزیابی محفوضات و اندازه گیری عمق یادگیری داوطلبان به عنوان یک سیاست نیز در این جلسه تاکید شد.

وی ادامه داد:: در این جلسه مطرح شد که سنجش تک بعدی و مسابقه ای، (کنکور)  کنار گذاشته شود و بتوانیم سنجش را به صورت سطوح بالای شناختی ببریم.

کبگانیان ادامه داد: این موضوع چند جلسه در دستور کار قرار می گیرد، ممکن است فرایند ساماندهی سنجش و پذیرش چند ماه در ستاد نقشه جامع علمی کشور مطرح شود، سپس با سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت علوم و وزارت بهداشت
مکاتبه می کنیم تا برمبنای این سیاست ها، طرح جامع سنجش و پذیرش را اعلام کنند.

وی افزود: بعد از آن یک فاصله زمانی یکسال را خواهیم داشت تا داوطلبان و خانواده آنها خود را با سیاست و طرح جدید تطبیق دهند، مجلس نیز اعلام آمادگی کرده است تا اگر در این روند براساس سیاست ها مصوبه قانونی نیاز بودهمراهی کند. وزارت علوم و تمام وزاری عضو شورای سنجش و پذیرش نیز باید طرحجامع سنجش پذیرش را براساس سیاست ها ارائه دهند.

وی درباره اینکه پس با این تفاصیل بحث حذف کنکور فعلا منتفی است، گفت: چیزیکه در دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی و تکلیف نقشه جامع علمی کشور بوده، ساماندهی نظام سنجش و پذیرش است این ساماندهی به نحوی است که باید به صورت
سراسری آزمون هایی برگزار شود ولی شکل و نوع آن تغییر می کند، سابقه تحصیلی نیز با هماهنگی آموزش و پذیرش در پذیرش و سنجش نقش خواهد داشت.  


برای فرستادن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.
پاسخ به دیدگاه
دیدگاه های بیشتر
شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.
بالا
keyboard_arrow_up

فرستادن بازخورد

feedback
refresh تازه‌سازی تصویر
بازگشت

ما از انتقادات و پیشنهادات شما برای تکمیل مسائل فنی و بهبود خدمات با توجه به خط مشی رازداری و شرایط خدمات استفاده خواهیم کرد. نظرات شما به ما کمک می‌کند تا دید بهتری نسبت به محصول خود داشته باشیم ...

warning نام مرورگر شما و نسخه آن ذخیره می‌گردد.
feedback بازخورد