جهت‌گیری دانشگاه پیام نور به سمت تولیدات مبتنی بر دانش و حل مشکلات مردم است

access_time person توسط مدیر سایت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور ، دکتر سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری به همراه احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران از پیام نور ساری بازدید کرد.
دکتر ستاری با حضور در واحدهای فناور مستقر در این مرکز از نزدیک در جریان روند ارائه خدمات علمی و فناورانه این واحدها قرار گرفت. 
در این بازدید دکتر حسین نازک‌تبار رئیس دانشگاه پیام نور مرکز ساری اظهار داشت: در راستای تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه و اشتغال فارغ التحصیلان و دانشجویان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این مرکز حضور یافتند و از واحدهای فناور و ایده‌های نو استقبال خوبی می‌شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با ابراز خرسندی از سفر به استان مازندران و تشکر از همراهی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در شرق استان دانشگاه‌های فوق‌العاده‌ای همانند دانشگاه پیام نور وجود دارند که جهت‌گیری این دانشگاه‌ها در حال تغییر به سمت حل مشکلات مردم و تولیدات مبتنی بر دانش و توسعه اقتصاد علمی و گسترش شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی دخیل در این مجموعه است.

دکتر ستاری گفت: در دانشگاه‌ها زیست‌بومی برای توسعه شتاب‌دهنده فعالیت‌های مولد بخش خصوصی ایجاد می‌شود و جوانان در حوزه‌های مختلف ایده‌های فوق العاده‌ای دارند که سمت و سوی آن کسب و کارهای جدید است. وی همچنین اظهار داشت: به واسطه این‌گونه کسب و کارها نیروهای انسانی می‌توانند در این محیط کار کنند و اشتغال‌زایی صورت گیرد. 
وی از حمایت دولت برای سرعت‌بخشی به فعالیت‌های نوآفرینانه و فناورانه خبر داد و گفت: در مراکز نوآوری و پارک‌های علم و فناوری از شتابنده‌ها از طریق تسهیلات کم‌بهره و حتی کمک‌های بلاعوض و ... پشتیبانی همه‌جانبه می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ایجاد زیست‌بوم‌های جدید را از مهم‌ترین رسالت‌های شرکت‌دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها دانست و گفت: بیش از ۱۴۰ نوع خدمت توسط سیستم‌های مبتنی بر دانش‌بنیان وجود دارد به طوری که برای افرادی که در استارتاپ و بیمه و حوزة صادرات فعالیت می‌کنند، معافیت‌های مالیاتی، گمرکی و سربازی لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه پایه اقتصاد انسان‌ها هستند، تصریح کرد: در این بازدید ایده‌های خوب و جالب توجه زیاد بوده است و این نشانگر توانمندی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه پیام نور است که توانستند با مجاهدت علمی و تلاش گسترده، ایده‌های مناسبی را تولید کنند تا زمینه‌ای برای رشد فعالیت‌های نوآورانه و کسب و کارجدید فراهم گردد.


برای فرستادن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.
پاسخ به دیدگاه
دیدگاه های بیشتر
شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.
بالا
keyboard_arrow_up

فرستادن بازخورد

feedback
refresh تازه‌سازی تصویر
بازگشت

ما از انتقادات و پیشنهادات شما برای تکمیل مسائل فنی و بهبود خدمات با توجه به خط مشی رازداری و شرایط خدمات استفاده خواهیم کرد. نظرات شما به ما کمک می‌کند تا دید بهتری نسبت به محصول خود داشته باشیم ...

warning نام مرورگر شما و نسخه آن ذخیره می‌گردد.
feedback بازخورد