رونمایی از سامانه امانت دیجیتال دانشگاه پیام نور

access_time person توسط مدیر سایت

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور خبر داد:
استفاده از کاغذ پلیمری برای حفظ محیط زیست برای اولین بار در کشوردکتر حسن علیزاده از رونمایی از سامانه امانت دیجیتال دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: سامانه امانت دیجیتال( تولید کتاب الکترونیکی ) به نشانی lib.pnu.ac.ir رونمایی شد که با استفاده از این سامانه دانشجویان می توانند با پرداخت مبلغ ۱۰۰ هزار ریال در هر ترم به مدت ۶ ماه، امکان استفاده از ۲۵۰۰ عنوان محتواهای الکترونیکی منابع درسی دانشگاه را داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی،معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور همزمان با هشتمین سفر منطقه ای و ۲۴ امین سفر استانی هیات رئیسه دانشگاه پیام نور با حضور در دانشگاه پیام نور استان کرمان افزود: علاوه بر محتوای الکترونیکی، محتوای صوتی ویژه دانشجویان روشندل دانشگاه و همچنین پاورپوینت دروسی که در سنوات گذشته ایجاد شده بود، در این سامانه ارائه خواهد شد.
وی این اقدام دانشگاه را در راستای مدیریت سبز، عدم استفاده از کاغذ و کاهش هزینه های دانشجویان دانست و گفت: فروشگاه آنلاین کتب درسی دانشگاه پیام نور نیز امکان دسترسی به کتاب های کاغذی دانشگاه بدون واسطه را برای کلیه دانشجویان فراهم می کند و دانشجویان می توانند با پرداخت هزینه پست، کتاب ها را درب منزل خود تحویل گیرند.
دکتر علیزاده همچنین از برنامه آتی دانشگاه برای دسترسی آسان داوطلبان به منابع درسی دوره های فراگیر کارشناسی ارشد و خرید آنلاین این منابع  خبرداد و گفت: این منابع نیز به زودی در دیجی بوک دانشگاه پیام نور قابل دسترسی و خرید خواهد بود.
معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نوربا عنوان اینکه این دانشگاه برای اولین بار در کشور از کاغذ مصنوعی(پلیمری) برای تولید جلد کتاب استفاده کرده است، افزود: استفاده از این کاغذ، علاوه بر صرفه جویی، موجب ارتقای کیفیت کتابها، کاهش هزینه انرژی و استهلاک دستگاه ها واز همه مهم تر موجب حفظ محیط زیست و بهبود روند مدیریت سبز در دانشگاه خواهد شد.
وی درپایان یادآور شد: علاوه بر دانشجویان دانشگاه پیام نور، کلیه افراد و دانشجویان دیگر دانشگاه ها که متقاضی استفاده از محتوای الکترونیکی منابع درسی دانشگاه پیام نور هستند می توانند با پرداخت مبلغ۲۰۰ هزار ریال به این منابع دسترسی داشته باشندکه البته این مبلغ برای دانشجویان دانشگاه پیام نور با تخفیف ۵۰ درصد لحاظ شده است.
دکتر محمدرضا محمدرضا خانی رئیس مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه پیام نور نیز با ارائه گزارشی از عملکرد چاپ و انتشارات دانشگاه، گفت: علاوه بر استفاده از کاغذ پلیمری، مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه پیام نور با استفاده از مقوا و کاغذ تحریر ایرانی نقشی ویژه در حمایت از کالای ایرانی و صرفه جویی در هزینه ها (نسبت به خرید نمونه های خارجی ) داشته است.
وی ارائه خدمات چاپ کتاب های سایر انتشارات دانشگاه ها توسط مرکز چاپ و انتشارات در تیراژ حدود ۱۲ هزار را موفقیتی مطلوب برای دانشگاه دانست.


برای فرستادن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.
پاسخ به دیدگاه
دیدگاه های بیشتر
شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.
بالا
keyboard_arrow_up

فرستادن بازخورد

feedback
refresh تازه‌سازی تصویر
بازگشت

ما از انتقادات و پیشنهادات شما برای تکمیل مسائل فنی و بهبود خدمات با توجه به خط مشی رازداری و شرایط خدمات استفاده خواهیم کرد. نظرات شما به ما کمک می‌کند تا دید بهتری نسبت به محصول خود داشته باشیم ...

warning نام مرورگر شما و نسخه آن ذخیره می‌گردد.
feedback بازخورد